Loading...
Nutritional 2017-05-20T00:18:18+00:00

ΚΡΕΑΣ & ΠΟΥΛΕΡΙΚΑ

Θρεπτική αξία

Το κρέας είναι γνωστό ως η τροφή που περιέχει υψηλής βιολογικής ποιότητας πρωτεΐνη (ο όρος ψηλή βιολογική ποιότητα πρωτεΐνη σημαίνει ότι η συγκεκριμένη τροφή περιέχει όλα τα αμινοξέα).

Σύμφωνα με μελέτες το μοσχάρι και το χοιρινό  δεν έχουν σημαντικές διαφορές  στη συγκέντρωση των  πρωτεϊνών. Ειδικότερα, 100 γρ. χοιρινού φιλέτου μας δίνουν 20 γρ. πρωτεΐνης όσες ακριβώς μας δίνουν  και 100 γρ. μοσχαρίσιου φιλέτου. Πρέπει να σημειώσουμε ότι οι πρωτεΐνες αποτελούν βασικό δομικό στοιχείο όλων των κυττάρων, των αντισωμάτων, των ενζύμων και των περισσότερων ορμονών του οργανισμού. Είναι ιδιαίτερα σημαντικές και χρήσιμες τόσο κατά την  βρεφική, παιδική και εφηβική ηλικία αφού χρησιμοποιούνται για την δόμηση νέου ιστού, όσο και κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης αλλά και στους ηλικιωμένους. Επίσης, θεωρούνται από  τους αθλητές  απαραίτητες στους ανθρώπους που αναρρώνουν μετά από  μία χειρουργική επέμβαση.

Η πρωτεΐνη του κρέατος είναι πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, περιέχοντας όλα τα απαραίτητα αμινοξέα που χρειάζεται ο οργανισμός.

Το κρέας κρίνεται επίσης ως ιδιαίτερα πλούσια πηγή των ιχνοστοιχείων/μετάλλων σιδήρου, φωσφόρου, και ψευδάργυρου, τα οποία είναι σημαντικά στον οργανισμό μας.

Η  HYPERLINK βιταμίνη Α στο λίπος του βοδινού και στο συκώτι, και το σύμπλεγμα βιταμινών Β είναι άφθονα στο κρέας.

Η πρωτεΐνη του κρέατος είναι συγκριτικά ισοδύναμη με αυτή του κοτόπουλου, ψαριού, αυγού και γάλατος.

Το κοτόπουλο είναι ένα προϊόν ιδιαίτερα υψηλής βιολογικής ποιότητας πρωτεΐνης. Το άσπρο μέρος του περιέχει λιγότερο λίπος από το πιο σκούρο. Το περισσότερο λίπος του κοτόπουλου βρίσκεται στο δέρμα του για αυτό και πρέπει να αφαιρείται πριν από το μαγείρεμα. Το κοτόπουλο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Β6, η οποία είναι απαραίτητη για μία σειρά διεργασίες του οργανισμού όπως τον μεταβολισμό των υδατανθράκων, των λιπών και των πρωτεϊνών, για την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.
Επιπρόσθετα το κοτόπουλο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Β3, η οποία είναι απαραίτητη για τον μεταβολισμό των τροφών, την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος, του δέρματος και των νεύρων. Ένα γεύμα κοτόπουλου μπορεί να προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό το 36% των ημερήσιων αναγκών του σε βιταμίνη Β6 και το 72% των ημερήσιων αναγκών του σε βιταμίνη Β3. Επίσης το κοτόπουλο έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε φώσφορο, ένα ιχνοστοιχείο το οποίο συμβάλει στην ανάπτυξη και την καλή υγεία των δοντιών και των οστών.

Παρακάτω αναφέρουμε πίνακα που δείχνει συνοπτικά την αναλογία λίπους του κρέατος/πουλερικών:

Εκατοστιαία αναλογία των διαφόρων Λιπαρών οξέων στο λίπος του κρέατος και πουλερικών

Κορεσμένα Μονοακόρεστα Πολυακόρεστα
Αρνί 52 40 5
Βοδινό 44 50 4
Χοιρινό 43 47 8
Κοτόπουλο 35 48 16

Όσοι λοιπόν προσέχετε από το λίπος στη διατροφή σας πρέπει να προτιμάτε κομμάτια κρέατος λιγότερο σε κορεσμένα λίπη και περισσότερο σε πολυακόρεστα και μονοακόρεστα.

Αναφερόμενοι τώρα σε ότι αφορά το βιολογικό κρέας μπορούμε να σημειώσουμε ότι η θρεπτική του αξία είναι κατά μέσο όρο ίδια με αυτή του συμβατικού κρέατος. Η σημαντική διαφορά όμως είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν επιβαρύνει τον οργανισμό μας με διάφορες επιβλαβείς ουσίες όπως φάρμακα, ορμόνες κλπ. Η γεύση του δε είναι ασύγκριτα καλύτερη και μπορεί να καταναλώνεται με ασφάλεια ακόμα και από μικρά παιδιά.

Μέριμνα της εταιρίας μας είναι η εξασφάλιση των καλύτερων και ποιοτικότερων κρεάτων, συμπεριλαμβάνοντας σε πολλές περιπτώσεις και το βιολογικό κρέας, προκειμένου το τελικό προϊόν να καταλήγει στο τραπέζι του καταναλωτή γευστικό και πάντα ασφαλές. .